S ELLI NA RODINNÉM VÝLETĚ

02.01.2020 21:39

Moje nejblžší rodina má 5 členů. Manžel Tom, dcera Ellinka, kterou jsem vám představila již v minulém čísle, další dcera Tinuška, které je 6 let a nejmladší benjaminek rodiny je čtyřletá dcera Lily. Již nějaký čas jsme si plánovali společný rodinný výlet. Zatím jsme z „technických a logistických důvodů“ jezdili buďto pouze s Ellinkou, nebo jen s dvěma mladšími dcerami. Termín našeho rodinného výletu se neustále oddaloval. Vlastně celé prázdniny jsme se na něj chystali, ale znáte to, pořád jsou nějaké výmluvy. Nejdřív, že to neušlape naše nejmladší dcera, potom zase obavy, že se nevejdeme do auta se všemi koly, vozíkem pro Ellču a elektrokolem. A tak jsem řekla dost! Naplánovali jsme výlet s našimi kamarády, abychom se už nemohli vymlouvat. Znamenalo to přepravit se z Brna do Břeclavi a naštěstí jsme se s kompletní výbavou do naší dodávky naskládali. Výlet jsme naplánovali do míst oblíbených zejména menšími dětmi. Je tu rovina, krásná krajina, plno hospůdek a sklípků, velké možnosti, kde zastavit a odpočinout si. Vyrazili jsme do Lednicko-valtického areálu na okruh Břeclav -  Janův Hrad – Lednice – U Tří Grácií – U Apolla – Břeclav. Tento výlet je dlouhý přibližně 30 km.

 

KONEČNĚ JEDEME

Sraz ještě s dalšími dvěma rodinami jsme měli na parkovišti v Břeclavě u Billy, kde hned po pár metrech začíná cyklotrasa. Samotné chystání, montování a příprava elektrokola, kol, vozíku, dětí i nás zabrala více než půl hodiny, byla to fuška! Počasí nevěstilo nic dobrého a chvílemi to vypadalo, že se možná otočíme a pojedeme zase domů. Začalo pršet, tak jsem dostali nápad, zajet hned na pivo a tam přečkat přeháňku. Jenže plánovaná chvilka se protáhla na delší chvíli…..Potom jsme konečně vyrazili. Tom vezl Ellinku, já měla pro jistotu vzadu závěsný systém Folow me, kdyby Lily potřebovala táhnout na jejím malém kolečku. Nakonec ale moji pomoc nepotřebovala a moc jsme ji chválili! Krásné, nepřekonatelné pocity euforie a spokojenosti se dostavily, když jsme se vraceli skoro už za tmy. To, že jsme všichni spolu a že to zvládáme.  To, že jsem s našimi přáteli, které máme moc rádi a hlavně, že konečně je u toho naše Ellinka, která se dokáže radovat z opravdových maličkostí. Věřím, že tento zážitek byl silný nejen pro mě, ale i pro ni.

 

NEŘÍKAT, ŽE TO NEJDE

Trasa byla krásná a romantická a já si uvědomila, že se i s Ellčou je možné takto prožívat, jakkoli složitější jsou i ty nejmenší úkony, jenž běhající děti zvládají naprosto samy. Jen se člověk nesmí bát nových výzev, nesmí si říkat, že to nejde z toho anebo toho důvodu. Podle mě jde všechno a je  důležité mít nějaký sen a za tím jít. Nemusí být velký, stačí třeba tento můj obyčejný:  jet s celou rodinnou na parádní cyklovýlet“. Tak málo to bylo, a přitom tak mnoho to pro nás znamenalo. Všichni spolu, jen se toho nebát a vykročit tou správnou nohou nebo snad „vyjet s tím správným elektrokolem“! Moc děkujeme prodejně Světelektrokol.cz za za půjčení elektrokola Lectron, dalším pak za pořízení vozíku Benecykl. Vážíme si všech, kteří nám přispěli či přispívají právě proto, abychom tyto zdánlivě jednoduché chvíle mohli zažívat.

Jaký je můj další sen? Plánuji cestu do práce a z práce na elektrokole a Ellinku vzít s sebou ve vozíku do školy a ze školy. Překonat další metu dosud nemožného, alespoň mou dosavadní optikou pořád opakované obavy, že „s postiženým dítětem přece jet na kole do práce nemůžu“. Věřím, že to dokážu!

Ella na vylete.pdf (587927)